Η ύπαρξη της ενσυναίσθησης μας κάνει πιο ανεκτικούς στη διαφορετικότητα και πιο δεκτικούς σε διαφορετικές σκέψεις και συναισθήματα. Δώσαμε στα παιδιά μια καρδιά ζωγραφισμένη σε απλό λευκό χαρτί. Μετά τους ζητήσαμε να τσαλακώσουν την καρδιά και να της μιλήσουν άσχημα. Στη συνέχεια, τους ζητήσαμε να την ξεδιπλώσουν και να παρατηρήσουν σε τι κατάσταση βρίσκεται. Τους ζητήσαμε να ζητήσουν συγγνώμη , να μιλήσουν τρυφερά και να προσπαθήσουν να το ισιώσουν απλώνοντάς το. Προσπάθησαν περισσότερο. Κάποιοι/ες ήταν σίγουροι ότι θα κατάφερναν να το κάνουν όπως πριν. Ωστόσο, παρά τα όμορφα λόγια και τη συγγνώμη το χαρτί δεν επανήλθε στην πρότερη κατάσταση.
Το ίδιο συμβαίνει και με την καρδιά των ανθρώπων. Όταν φερόμαστε άσχημα, όταν λέμε λόγια που πληγώνουν σημαδεύουμε την ψυχή τους και όσες συγγνώμες και να συζητήσουμε τα σημάδια μένουν στην ψυχή και τους θυμίζουν την επιθετικότητα και τη βία που δέχτηκαν.
Με στόχο να δώσουμε στα παιδιά τη δύναμη να αλλάξουν τους κανόνες, να δουν τις διαθέσιμες επιλογές και να εκτιμήσουν το πώς οι πράξεις τους μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να βάλουν τέλος στην ενδοσχολική βία υλοποιήσαμε τη δραστηριότητα: Τι θα γινόταν αν…
Συζητήσαμε με τα παιδιά για τον Χρυσό Κανόνα «Κάντε στους άλλους ό,τι θα θέλατε να κάνουν σε σας», Τα παιδιά έγραψαν τι θα ήθελαν να εισπράττουν από τους συμμαθητές τους και τις συμμαθήτριές της ως συμπεριφορά και συζητήσαμε για το αν τα παιδιά που ασκούν ενδοσχολική βία αν νοιάζονται για τα συναισθήματα των άλλων παιδιών και αν συμπεριφέρονται σε αυτά τα παιδιά με τη συμπεριφορά που θα ήθελαν να εισπράττουν. Αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε τον Χρυσό κανόνα και να ευαισθητοποιήσουμε όλη τη σχολική κοινότητα.
Από ανάρτηση της εκπαιδευτικού Ιωάννας Σαρρούδη του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου στο χρονολόγιο του Νοιάζομαι και Δρω.
Πρόσφατα σχόλια