Οι μαθητές της Ε΄τάξης συμμετέχουν στο πρόγραμμα Νοιάζομαι και Δρω και αποφάσισαν ως ενεργοί πολίτες να αλλάξουν την πόλη τους. Με τη μεθοδολογία του περιβαλλοντικού μονοπατιού οι μαθητές διερεύνησαν ζητήματα καθαριότητας και ποιότητας στη γειτονιά και τον ρόλο που μπορούν να έχουν οι πολίτες στη βελτίωσή τους.

Αρχικά, οι μαθητές κλήθηκαν να εντοπίσουν ζητήματα που τους απασχολούν αλλά και στοιχεία που τους ικανοποιούν από τη γειτονιά τους.

Μετά την αρχική διερεύνηση οι μαθητές/ήτριες ακολούθησαν μια περιβαλλοντική διαδρομή παρατηρώντας και καταγράφοντας στοιχεία αναφορικά με τη μετακίνηση, την προσβασιμότητα, τα κτήρια, την καθαριότητα, τους ελεύθερους χώρους, το πράσινο, τις οικονομικές δραστηριότητες, τους θεσμούς και φορείς που λειτουργούν. Επιπλέον, ενέπλεξαν και τους διερχόμενους κατοίκους αντλώντας πληροφορίες για τα υπο διερεύνηση θέματα και ρωτώντας την άποψή τους.

Αφού οι μαθητές αξιοποίησαν τις παρατηρήσεις και την εμπειρία τους από τη διαδρομή συζήτησαν και αναζήτησαν τις αρχές που χαρακτηρίζουν τις βιώσιμες πόλεις .
Τα στοιχεία που τους άρεσαν είναι τα εξής: τα ωραία αγάλματα και γλυπτά, τα ψηλά δένδρα, οι ωραίες εκκλησίες, τα κτήρια του Δήμου, η Βιβλιοθήκη και η παιδική χαρά.
Ωστόσο, δεν τους άρεσαν οι ακατάλληλες ζωγραφιές στους τοίχους, τα σκουπίδια στους ελεύθερους χώρους και στους δρόμους, τα πολλά φύλλα στα πάρκα, τα γκρεμισμένα σπίτια και τα χαλασμένα συντριβάνια.
Αναμένεται ο σχεδιασμός δράσεων για να αλλάξουν τη γειτονιά τους.
Από ανάρτηση της εκπαιδευτικού του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου, Ιωάννας Σαρούδη στο χρονολόγιο του Νοιάζομαι και Δρω,
Πρόσφατα σχόλια