ΔΗΜ 1Μια Ελληνίδα μαθήτρια 17 χρονών που ζει στη Βουδαπέστη και φοιτά σε σχολείο Waldorf, ήρθε για να μιλήσει στους  μικρούς εθελοντές του 43ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης! Στο πλαίσιο των μαθημάτων της, η Λητώ προσφέρει εθελοντικές υπηρεσίες σε κάποιο τομέα, μιας και ο εθελοντισμός και η καλλιέργεια του πνεύματος της προσφοράς πρωτεύουν στο πρόγραμμα σπουδών που ακολουθεί.

 Η Λητώ αποφάσισε να έρθει και να βοηθήσει στο κέντρο φιλοξενίας προσφύγων Αγίας Βαρβάρας Ημαθίας, μια δομή που λειτουργεί υποδειγματικά (βλ.  http://www.verianet.gr/post/40548-to-prosfygiko-stin-imathia-pliris-organosi-stin-ag-barbara-o), προσφέροντας τη βοήθειά της, όπου χρειάζονταν, ξεκινώντας από τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών και την εκμάθηση ελληνικών μέχρι και τη διανομή τροφίμων και λοιπών ειδών!

Η ίδια ενθουσιασμένη και χωρίς καμία προσπάθεια ωραιοποίησης των καταστάσεων που συνάντησε, μοιράστηκε τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά που βίωσε με τα παιδιά του «Νοιάζομαι και Δρω», τα οποία είχαν προβληματισθεί και ασχοληθεί με το προσφυγικό ζήτημα, έχοντας οργανώσει μουσική δράση στη γειτονιά για τη συλλογή παιχνιδιών και ρούχων για τους ανήλικους πρόσφυγες που φιλοξενούνται στον ξενώνα της Μ.Κ.Ο«Άρσις», στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.

ΔΗΜ 2Μία συζήτηση πλούσια σε περιεχόμενο και διδάγματα…Τέθηκαν αυθόρμητα όλα τα θέματα που αφορούν σε στερεότυπα, αντιρρήσεις και δυσκολίες που προκύπτουν από το προσφυγικό πρόβλημα και την υποδοχή προσφύγων στη χώρα μας και όλα αυτά μέσα σε ένα φιλικό κλίμα με χαρούμενη διάθεση!Η ωριμότητα και το ενδιαφέρον που έδειξαν οι μαθητές του Σχολείου σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης υπήρξαν παραδειγματικά!

Τα παιδιά προβληματίστηκαν ιδιαίτερα βλέποντας μια κοπέλα κοντά στην ηλικία τους να μιλά τόσο θετικά για τα όσα κέρδισε από τον εθελοντισμό και την προσφορά στον συνάνθρωπο. Ίσως να μη χρειάζεται  κάποιες φορές, περισσότερο από λίγα λεπτά για ένα μάθημα ζωής…

Ήταν ο καλύτερος επίλογος στην ενασχόληση των παιδιών με το προσφυγικό και τον εθελοντισμό φέτος, στο πλαίσιο του Προγράμματος  «Νοιάζομαι και Δρω», που τόσο αγαπήθηκε από μαθητές, εκπαιδευτικούς,γονείς, μα και όσους συμμετείχαν ενεργά, αποδεικνύοντας πόσο καλύτεροι μπορούμε να γίνουμε, όταν μας απασχολεί το καλό του συνανθρώπου πιο ουσιαστικά…