Την προηγούμενη Τετάρτη 17 Απρίλη πραγματοποιήθηκε στην πόλη μας για 4η συνεχή χρονιά η σύνθετη δράση «Αν ο εθελοντισμός ήταν παιχνίδι θα ήταν …θησαυρός». Στο πλαίσιο του προγράμματος «Νοιάζομαι και δρω» 600 μαθητές κάθε βαθμίδας (από νήπια μέχρι φοιτητές) 70 εκπαιδευτικοί, 100 εθελοντές από περισσότερους από 20 φορείς ενεργού πολιτειότητας κατέκλυσαν το Κάστρο των Ιωαννίνων και την εσωτερική Ακρόπολή του.
Οι μαθητές από τα: Νηπιαγωγείο Κληματιάς Ιωαννίνων, 1ο Νηπιαγωγείο Πάργας, 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, 9ο Δημοτικό σχολείο Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης Ιωαννίνων, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας, 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, 6/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Παρακαλάμου, 7/θ Δημοτικό Σχολείο Σταυρακίου Ιωαννίνων, 21ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, Γυμνάσιο Παρακαλάμου, Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ιωαννίνων, Γενικό Λύκειο Ελεούσας “Κωνσταντίνος Ασώπιος”, 9ο ΓΕΛ Καρδαμιτσίων Ιωαννίνων, Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο Βελλάς, ΕΕΕΕΚ Ιωαννίνων, ΕΛΕΠΑΠ, Πολιτιστική ομάδα κέντρου φιλοξενίας προσφύγων Φιλιππιάδας και μαθητές από τις Δομές Υποστήριξης και Εκπαίδευσης Προσφύγων) «έπαιξαν» παιχνίδι θησαυρού του εθελοντισμού.
Είχαν την ευκαιρία να:
· κάνουν έρευνα σχετική με την κυκλοφοριακή μας αγωγή σε διαβάσεις της πόλης με τη βοήθεια της Τροχαίας Ιωαννίνων και των Pagouristas,
· ανακαλύψουν τη δυσκολία μετακίνησης των ατόμων με αναπηρικά αμαξίδια, τους οποίους κλήθηκαν να καθοδηγήσουν σε συγκεκριμένες διαδρομές στην πόλη,
· παρακολουθήσουν τα πρώτα τους μαθήματα σε μηχανές Braille από το Σύνδεσμο Τυφλών Ηπείρου,
· υλοποιήσουν πειράματα σχετικά με την αειφορία που διοργάνωσε το Εργαστήριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών,
· παίξουν Μπότσια με τα παιδιά του ΕΕΕΕΚ, και επιδαπέδιο volley με τα παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ,
· συμμετάσχουν σε 4 διαφορετικές δράσεις του Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης Παμβώτιδας (όπως το να κατασκευάσουν ταΐστρες πουλιών, να κάνουν παρατήρηση με τηλεσκόπιο στη λίμνη και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες που αναδεικνύουν την ανάγκη της βιοποικιλότητας),
· να γράψουν φράσεις και λέξεις όπως «ΜΑΖΙ» και να ανταλλάξουν τραγούδια στις μητρικές τους γλώσσες (Φαρσί-Νταρί, Κουρμάντσι, Σοράνι και Αραβικά) με πρόσφυγες μαθητές από τη δομή της Φιλιππιάδας. Η συγκεκριμένη δράση υποστηρίχθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ»
· ενημερωθούν σχετικά με το έργο των: Χαμόγελο του παιδιού και Αλκυόνη: Σύλλογος Περίθαλψης Απειλούμενων Ζώων,
· παρακολουθήσουν μαθήματα πρώτων βοηθειών από τους εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού,
· κάνουν τα πρώτα βήματα επικοινωνίας με τη νοηματική γλώσσα από τη σχολή «Το tunnel της σιωπής»,
· δημιουργήσουν χρήσιμα αντικείμενα ανακυκλώνοντας-αξιοποιώντας άχρηστα υλικά με την καθοδήγηση του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας,
· συμμετάσχουν σε «ειδικά» παιχνίδια μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς του 2ου Ειδικού σχολείου,
· γνωρίσουν την αξία της Θεραπευτικής Ιππασίας από την εκπρόσωπο του αντίστοιχου κέντρου κα Αλεξία Στεργίου και την «Δανάη»,
· ενημερωθούν για την ειδική εκπαίδευση από τον Διευθυντή του 2ου Ειδικού Σχολείου, κ.Τόκα
· ενημερωθούν για το πώς προφυλασσόμαστε και πώς προφυλάσσουμε κάποιο αδέσποτο από την Anima,
· συμμετάσχουν σε βιωματικά θεματικά και θεατρικά παιχνίδια υπό την καθοδήγηση του Εργαστηρίου Δραματοθεραπείας και Συμβουλευτικής «Ανοικτό Παράθυρο» αλλά και της ARSIS.
Επισημαίνεται ότι από σταθμό σε σταθμό οι μαθητές της Β΄βάθμιας συμμετείχαν σε πιλοτική σύγχρονη εφαρμογή για κινητό τηλέφωνο με ερωτήσεις που αφορούσαν στον εθελοντισμό.
Μέσω του συνόλου των δράσεων επιδιώχθηκε η βιωματική προσέγγιση της ενεργού πολιτειότητας. Συμβολικά για να δειχθεί ότι φυτεύτηκαν οι σπόροι για τους ενεργούς πολίτες του μέλλοντος οι δράσεις ολοκληρώθηκαν φυτεύοντας αντίστοιχα, το “Δένδρο του εθελοντισμού” στο 9ο Δημοτικό σχολείο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο δε της προώθησης του εθελοντισμού, χάρη στη συνεργασία με το τμήμα πρασίνου του Δήμου Ιωαννιτών και την κυρία Βασιλείου καθώς και τη χορηγία των δένδρων από τον κ. Κοκορδάτο ετοιμάζεται πάρκο εθελοντισμού στο οποίο θα δοθεί η ονομασία “Νοιάζομαι και Δρω”.
Πέρα από τους 100 εθελοντές και 70 εκπαιδευτικούς, και τους προαναφερόμενους οργανισμούς οι οποίοι βοήθησαν στην ολοκλήρωση των δράσεων, πρέπει να επισημανθεί η αμέριστη συμπαράσταση, των στελεχών και εργαζομένων της Εφορείας Αρχαιοτήτων, του Μουσείου Αργυροτεχνίας, της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων Α.Ε. (ΒΙΚΟΣ Α.Ε.) που παρείχε νερά και αναψυκτικά σε όλους τους συμμετέχοντες, καθώς και των κ. Πλακίτση (για το εργαστήριο του Πανεπιστημίου), κ.Θεόδωρου Κολόκα (για τα τραπέζια) του Θύμιου Μάντζιου (για την videoσκόπιση). Η φωτογράφηση των δράσεων πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του 9ου ΓΕΛ Ορέστη Κατσουλίδη και Ιωάννα Ζούλα.
Εκ της ομάδας συντονισμού,
Γεώργιος Σκαργιώτης
Δημήτρης Κονετάς
Πρόσφατα σχόλια