Δραστηριότητες σχολείων

Εδώ αναρτάται υλικό από τα projects και τις δραστηριότητες που αναπτύσσουν τα σχολεία που αξιοποιούν το εκπαιδευτικό υλικό “Νοιάζομαι και Δρω”.

ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

Σχολική Μονάδα:93ο Δημοτικό Σχολείο Aθηνών Σχολικό Έτος:2015 - 2016

Εκπαιδευτικοί:
Πρωτόπαπα Στέλλα (ΠΕ70) Εκπαιδευτικοί που συνεργάστηκαν: Όρκας Γιώργος (ΠΕ70), Κουφάκη Καλλιόπη (ΠΕ70).

Συντονιστής:
Θεοδώρα Τσιαγκάνη

Σχολικές Τάξεις:
Δ', Ε'

Αριθμός Παιδιών ανά Τάξη που συμμετείχαν:
Ε1 :21,Δ1:19 ,Δ2:20

Εμπλεκόμενοι Φορείς/Άτομα:
ActionAid.

Περιγραφή της Δράσης:
Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν και στη φετινή εβδομάδα παγκόσμιας δράσης της ActionAid 2016 Ένα Σχολείο Ανοιχτό σε Όλους! Οι μαθητές/τριες αφού επεξεργάστηκαν το υλικό της εκστρατείας αποτύπωσαν στην αφίσα Ένα σχολείο Ανοιχτό σε Όλους τις αλλαγές που προτείνουν να γίνουν στο σχολείο τους προκειμένου να γίνει προσβάσιμο σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες. Ανάρτησαν τις αφίσες τους σε εμφανές μέρος στο σχολείο. Ο στόχος της εκστρατείας της ActionAid για το 2016 Ένα Σχολείο Ανοιχτό σε Όλους είναι να κάνει ο Υπουργός Παιδείας άμεσα προτεραιότητα την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία στην Ελλάδα και βασικό αίτημα η ένταξη των παιδιών με αναπηρία σε σχολεία ανοιχτά, προσβάσιμα, που λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες και τη διαφορετικότητα όλων των μαθητών.

Εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση της Δράσης:
Διαδίκτυο ψηφιακή πλατφόρμα της ActionAid, υλικό της εκστρατείας Ένα Σχολείο Ανοιχτό σε Όλους.

Θετικά στοιχεία που εντοπίστηκαν κατά την υλοποίηση της Δράσης:
Το θετικό στοιχείο που εντοπίσαμε κατά την υλοποίηση της Δράσης ήταν ότι οι μαθητές αντιλήφθηκαν την αναγκαιότητα της ένταξης των παιδιών με αναπηρία σε σχολεία ανοιχτά, προσβάσιμα, που λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες και τη διαφορετικότητα όλων των μαθητών. Το σύνθημά μας ήταν: ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΙΣΟΙ.

Δυσκολίες/αδύναμα στοιχεία που εντοπίστηκαν κατά την υλοποίηση της Δράσης:
Δεν παρατηρήθηκαν δυσκολίες.

Στοιχεία του εθελοντισμού, της αλληλεγγύης και της ενεργού πολιτειότητας που προσεγγίστηκαν με αυτή τη δράση:
Τα στοιχεία που εντοπίστηκαν είναι αυτά της ενεργούς συμμετοχής, της παρέμβασης και της αποτελεσματικής δράσης που συντελεί στην αλλαγή.

Ο τρόπος με τον οποίο η παραπάνω Δράση συνδέεται με τις υπόλοιπες δράσεις της Σχολικής Μονάδας για το Πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω»:
Η δράση συνδέεται με τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα και την κουλτούρα του σχολείου για την εξοικείωση με την ιδέα και την εικόνα της αναπηρίας, που οδηγεί στην αποδοχή και ένταξη στο σχολικό- κοινωνικό περιβάλλον των παιδιών με αναπηρία κάνοντάς τα πλέον ορατά στο σχολείο και στην κοινωνία.