Πραγματοποίηση σεμιναρίου – βιωματικών εργαστηρίων, με θέμα:«Συζητώντας για το προσφυγικό ζήτημα στο σχολείο»

Την Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016 υλοποιήθηκε στο 93ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών σεμινάριο – βιωματικά εργαστήρια με τίτλο «Συζητώντας για το προσφυγικό ζήτημα στο σχολείο», στο οποίο συμμετείχαν 100 εκπαιδευτικοί από τα σχολεία της Α΄Αθήνας.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από  τα Γραφεία Πολιτιστικών Θεμάτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της  Α΄ Δ/νσης Π.Ε. Αθηνών, σε συνεργασία με το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού και το 93ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών

Το σεμινάριο εντάχθηκε στον κύκλο επιμορφωτικών σεμιναρίων για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τον Ενεργό Πολίτη (Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων Ανθρώπινα Δικαιώματα– Δημοκρατία – Ενεργός πολίτης)

20160223-0101 20160223_160305

20160223_160426 20160223_163901

Α΄ μέρος

 Λειτουργία Ζωντανής Βιβλιοθήκης

 Εισηγήσεις  – συζήτηση

Σύντομη εισαγωγική παρουσίαση από τις Καλλιόπη Κύρδη, υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Μαρία Δημοπούλου, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Παρουσίαση του ετήσιου προγράμματος του 93ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών «Με αφορμή το ταξίδι του Φερεϋντούν, γνωρίζω τον πρόσφυγα».

Εισηγήσεις από την Κατερίνα Κιτίδη (μέλος του Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες), Αθανάσιο Μαντά (Κοινωνικός Λειτουργός στο Διαπολιτισμικό Κέντρο «Πυξίδα» Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες), Μ.Μπέκιου εκπρόσωπος  από την  Ανοιχτή Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων του Ελαιώνα.

Β΄ Μέρος

 Βιωματικά Εργαστήρια

  1. «Περάσματα, ένα παιχνίδι ευαισθητοποίησης για τη ζωή των προσφύγων»: Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
  2. «Ξενιτεμένο μου πουλί, εκεί στα ξένα που είσαι…», μια πρόταση θεατροπαιδαγωγικής εφαρμογής· όταν η λογοτεχνία συναντά τη θεατρική πράξη: Λένα Μαυρίδου, εκπαιδευτικός – θεατροπαιδαγωγός
  3. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πόσους ξένους μπορείς να μετρήσεις ανάμεσά μας;», βίωμα και ανάλυση της ετερότητας μέσα από  πληροφόρηση, συμμετοχική παρατήρηση και παιχνίδια ρόλων: Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού
  4. «Προσεγγίζοντας βιωματικά την προσφυγιά μέσα από ντοκουμέντα, λογοτεχνία, τέχνες»: Καλλιόπη Κύρδη, υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων, Μαρία Δημοπούλου, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Έκθεση φωτογραφιών με θέμα του πρόσφυγες και τη διαδρομή τους μέχρι την Ειδομένη (με πρωτοβουλία του φωτογράφου Βασίλη Γερμάνη).